Honda’nın İkonik Modeli Monkey Geri Dönüyor…

Dünyanın önde gelen motosiklet üreticisi Honda’nın yenilenen ikonik Monkey modeli, yenilenen tasarımı ile Türkiye’de satışa sunuluyor. 5 vitesli şanzımanı ve Euro 5 uyumlu hava soğutmalı tamamen yeni motoru ile güncellenen Monkey, yeni iki aşamalı arka amortisörleri ile yol tutuşu ve sürüş konforu sunuyor. Verimli yakıt tüketimi ve şık tasarımı ile dikkat çeken yeni Monkey; Klasik Muz Sarı ve yeni eklenen İnci Parıltılı Mavi olmak üzere iki farklı renk seçeneği ile 16 Ekim 2021 tarihinde 50 bin 250 TL’lik fiyatıyla Honda bayilerinde tüketiciler ile buluşacak.

Honda Monkey

Honda’nın yıllara meydan okuyan kompakt motosikleti Monkey’nin yenilenen versiyonu Türkiye’de satışa sunuluyor. Günümüz için modern çizgilerle ile ikonik görünümünü korunarak yeniden tasarlanan Monkey’nin farklı yaş grupları arasında beğeni kazanması hedefleniyor. İki tekerlekli motosiklet kullanımı için kolaylık sağlayan Honda modeli olarak dikkat çeken Monkey; sürüş konforu, 5 vitesli şanzımanı ve Euro 5 uyumlu motorunun sunduğu yakıt ekonomisi ile de öne çıkıyor. Retro görünümü ile modern şehir hayatının ihtiyaçlarını birleştiren başarılı tasarımı ile Monkey, 16 Ekim 2021 tarihinde 50 bin 250 TL’lik fiyatıyla Honda bayilerinde satışa sunulacak.  

Yenilenen motor

Yeni Monkey’nin hava soğutmalı 124 cc ve iki supaplı SOHC motoru 5.500 d/d’da 11 Nm maksimum tork ve 6.750 d/d’da 6,9 kW maksimum güç üretiyor. Yenilenen motorun da katkısıyla kolay ve pratik bir sürüş sunan Monkey’de  pürüzsüz hava akışı için yeniden tasarlanan hava giriş kanalı ve bağlantı borusu yer alıyor. Aynı zamanda hava filtresi kutusunun şekli de hava akışını iyileştirmek ve tork üretimini artırmak için iyileştirildi. Euro5 uyumluluğu için güncellenen katalizör, daha küçük olmasına karşın atık gazları arındırırken; performansı artırmak ve karakteristik bir egzoz sesi oluşturmak için susturucuda tek odacıklı bir tasarım uygulandı. Dört vitesli şanzımanın yerini yeni 5 vitesli şanzıman alırken; sürüş performansını iyileştirmek ve uzun yol konforunu artırmak için vites oranları yeniden ayarlandı. Manuel debriyaj 91km/s. maksimum hıza ulaşarak tam boy bir motosiklet deneyimi sağlarken; Monkey’nin 12 inçlik jantları ve kompakt boyutları üstün manevra kabiliyeti ile şehrin yoğun trafiğinde çevik ve rahat bir kullanım sunuyor. Düşük sürtünmeli teknolojiler sayesinde motor 1,5 litre/100 km (WMTC modu) ile son derece tutumlu bir yakıt ekonomisi sergilerken; gelişmiş Programlanmış Yakıt Enjeksiyon Sistemi (PGM-FI) yüksek verimli kullanım sağlıyor.

Güçlenen yapı ve klasik şık tasarım

Monkey’nin çelik omurga tipi iskeleti, sağlamlık ve esneklik hissi arasında uygun bir denge sağlayacak şekilde tasarlanırken; farklı kullanım gereksinimleri karşılayan esnek bir yapı sunuluyor. Motosikletin dairesel tasarımını yansıtan oval kesitli salıncak ve kaliteli alüminyum kaplamaları ile dikkat çeken Monkey; çift arka amortisörleri, çift kademeli yayları ve yenilenen amortisör takozları ile bozuk yollarda bile üstün sürüş konforu vaat ediyor. 175 mm yerden yüksekliği ile özgür bir sürüş sunan Monkey ‘nin IMU tabanlı tek kanallı ABS özelliğinin de katkısıyla güvenli bir fren mesafesi sağlanıyor. Monkey’nin 104 kg boş ağırlığı ve 775 mm sele yüksekliği sayesinde sunulan kıvrak ve çevik yapı, sürüş konforunu tamamlanıyor.

Minik gidonlar, kromlu çamurluklar, yukarıya doğru kıvrımlı egzoz, küçük ve dolgun lastikler, konforlu sele ve gözyaşı damlası formunda yakıt deposu ile yeni tasarımda geleneksel Monkey’ye sadık kalmaya devam edilirken; farklı yaştan kullanıcılara hitap edilmesi amaçlanıyor. İskelet, salıncak ve arka amortisörlerle birlikte aynı renge sahip 370 km menzil sunan 5,6 litrelik yakıt deposu üzerinde 3 boyutlu klasik kanatlı tarihi Honda logosunu yer alıyor. Yeni Monkey, Klasik Muz Sarı ve yeni eklenen İnci Parıltılı Mavi olmak üzere iki farklı gövde rengiyle satışa sunulacak.   

Minimal ve modern elektronik sistem

Klasik görümün altında güncel ve modern bir teknoloji barındıran Monkey’nin dijital LCD yuvarlak gösterge paneli bulunuyor. Tüm aydınlatmalarda LED teknolojisi kullanılan Monkey’nin gösterge paneli üzerinde yer alan hız göstergesi, kilometre sayacı ve yakıt seviyesi göstergesi sayesinde kullanıcılara pratik bir bilgi ekranı sunuluyor.  

İkonik Honda Monkey

Honda’nın ikonik modeli Monkey’nin tarihi 1960’lı yılların başına dek uzanıyor. Tokyo’daki Tama Tech eğlence parkı  için 49 cc’lik bir oyuncak olarak geliştirilen model, popüler hale gelerek 1963 yılında Amerika ve Avrupa’ya özgü krom depo, katlanır gidon ve 5 inçlik tekerleklerle ithal edilmeye başladı. Şehirdeki ulaşım zorluğuna eğlenceli bir şekilde çözüm olarak görülen Monkey, sevimli tasarımı, küçük boyutları ve hafif yapısıyla kısa sürede dikkat çekti. Yıllar içerisinde çeşitli eklemeler ve tasarım değişiklikleriyle Monkey, milyonlarca motosiklet kullanıcısının kalbine girmeyi başardı. 3 vitesli şanzıman ve kullanımı kolay santrifüjlü debriyajıyla binlerce sürücüye ilk iki tekerlekli aracını kullanma konusunda cesaretlendiren Monkey, zamanının ötesinde ölümsüz tasarım ile ikonik Honda modelleri arasında yer almayı başardı.  

Teknik Özellikler…

MOTOR

Tip                                           Hava soğutmalı, dört zamanlı iki supaplı SOHC

Hacim                                      124 cc

Çap x Strok                              50 x 63,1 mm

Sıkıştırma oranı                       10,0:1

Maksimum güç                         6,9 kW, 6.750 d/d

Maksimum tork                         11 Nm, 5.500 d/d

Yağ kapasitesi                         1,1 litre

YAKIT SİSTEMİ

Karışım                                    PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyonu

Yakıt deposu kapasitesi           5,6 litre

Yakıt tüketimi                           1,5 lt/100 km

ELEKTRİK SİSTEMİ

Marş                                        Elektrikli

Akü                                         12 V, 3,5 Ah

GÜÇ AKTARIMI

Debriyaj                                   Islak çok plakalı debriyaj

Şanzıman                                5 vites

İSKELET

Tip                                           Çelik omurga tipi

ŞASİ

Uz x Gen x Yük                        1.710 x 755 x 1.030 mm

Dingil mesafesi                        1,145 mm

Kaster açısı                             25°

İz                                             82 mm

Sele yüksekliği                         775 mm

Yerden yükseklik                      175 mm

Dönüş çapı                              1,9 m

Boş ağırlık                               104 kg

SÜSPANSİYON                      

Ön                                           USD çatal, 100 mm süspansiyon yolu

Arka                                        Çift amortisör, 102 mm süspansiyon yolu

TEKERLEKLER

Ön jant                                    10 kollu dökme alüminyum

Arka jant                                  10 kollu dökme alüminyum

Ön lastik                                  120/80-12M/C 65J

Arka lastik                                130/80-12M/C 69J

FRENLER

Ön                                           IMU tabanlı ABS’li tek 220 mm hidrolik disk

Arka                                        Tek 190 mm hidrolik disk

AYDINLATMA

Ön far                                      LED

Arka stop lambası                    LED