2018 HONDA GL1800 GOLD WING

Baştan aşağı yeniden tasarlanan Honda Gold Wing daha agresif ve daha kompakt; yassı biçimli altı silindirli eşsiz motor silindir başına 4 supap özelliğine sahip ve Elektrik Kontrollü Gaz Kolu, 4 sürüş modu, Honda Seçilebilir Tork Kontrol Sistemi ve Yokuşta Kalkış Desteği ile birlikte sunuluyor

HONDA GL1800 GOLD WING
2018 GL1800 Goldwing

GL1800 Gold Wing baştan aşağı yepyeni olarak karşımıza çıktı. Yine oldukça ciddi bir tork ve güç üreten yassı biçimli altı silindirli, dikkat çekici bir motora ve iki kişinin rahatlıkla binmesine olanak sağlayan özelliklere sahip olarak Honda’nın amiral gemisi olmayı hak ediyor. Aynı zamanda daha agresif, daha kompakt ve çok daha çevik – yani gerçek bir ‘üst sınıf motosiklet’.

Bunun bir sonucu olarak, yeni Gold Wing’in cazibesi çok daha geniş bir kesimi etkisi altına alarak önceki modelleri ıskalamış olan genç nesil motosikletçilere de hitap ediyor. Şehiriçinde olduğu kadar şehirlerarası yollarda da keyif verici performans sunan Gold Wing, şimdilerde sadece tek amaçlı değil çok amaçlı bir motosiklet.

Yıllar geçtikçe büyüdü

Honda Gold Wing, 1975’te 1000 cc’lik mütevazi bir makine olarak piyasaya sunulmasından bu yana Honda’nın amiral gemisi oldu. 1975’ten beri fiziksel boyut ve silindir hacmi bakımından büyürken aynı zamanda lüks, kalite ve konfor bakımından da kalıcı ve rakipsiz bir şöhrete sahip oldu .Şimdi radikal değişim geçirdi.
Yeni şasi, alüminyum şasi çerçevesini, çift salıncaklı ön süspansiyon sistemini içeriyor ve tek taraflı Pro-Arm süspansiyon, arka yay ön yükleme ayarında olduğu şekilde elektrikli olarak ayarlanabiliyor. Smart Key (Akıllı Anahtar Sistemi) ve Apple CarPlay de standart donanım olarak sunuluyor. Tamamıyla yeni, üçüncü nesil Honda’nın benzersiz Çift Kavramalı Şanzımanı da yedi vitesli olarak sunuldu.

Motor ve şasi, sürüş pozisyonunu daha öne taşımak ve daha kompakt bir motosiklet yaratmak üzere birlikte tasarlanmış. Alüminyum şasi çerçevesinin, bağlantı ön çatalı etrafında yapılandırılmasıyla, motorun daha öne getirilmesine imkân tanınıyor, böylece ön tekerlek daha dikey bir düzlemde yukarı aşağı hareket ederken, sertlik ve azaltılmış sürtünme sayesinde yüksek kaliteli süspansiyon kontrolü ve yol tutuş stabilitesi sağlanıyor. Amortisör yayları da ayrıca elektrikli olarak ayarlanabiliyor.

Optimize edilmiş bir model

Boyut açısından optimize edilmiş yeni yassı biçimli altı silindirli motor, gücünden, torkundan ve bağımlılık yapan tarzından hiçbir şey kaybetmemiş. Elektrik Kontrollü Gaz Kolu, 4 sürüş modu ile birlikte ilave edilmiş; GEZİNTİ (TOUR), SPOR (SPORT), EKO (ECON) ve YAĞMUR (RAIN). Seçilen moda bağlı olarak süspansiyonun ve Kombine Fren Sistemi’nin (CBS) çalışması değişirken Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC) arka tekerden çekişi sürdürüyor. Yokuşta Kalkış Desteği (HSA) ve Idle Stop kullanımı kolaylaştırıyor ve yakıt verimliliğini artırıyor.

Manuel şanzıman artık 6 vitesli ve yeni Çift Kavramalı Şanzıman (DCT) her sürüş moduna göre özel olarak ayarlanmış biçimde yumuşak debriyaj hissi, vites büyütüp küçültme devir aralığı ve vites değişim hızı sunan 7 vitesi içeriyor. Ayrıca ileri ve geri kaydırmalı debriyaj özelliğine de sahip. Manuel şanzımanda, önceki tasarımla aynı geri vites sistemi kullanılıyor.

2018 Gold Wing’de her şeyden önce, saf sürüş keyfiyle birlikte tamamen yeni bir özgürlük duygusunu yaşamak mümkün. Artırılmış performans artırılmış konfor seviyesi ile birlikte sunuluyor: şık, aerodinamik hava kanalları havayı sürücünün etrafında dolaştırıyor ve tercihler elektrikli ekran vasıtasıyla ayarlanıyor; koltuklar tüm yolculuk boyunca konfor sağlıyor. Akıllı anahtar sistemi, Apple CarPlay ve Bluetooth bağlantısı gibi yeni özellikler daha da fazla kolaylık getiriyor.

Renk seçenekleri:

GL1800 Gold Wing – Manuel şanzımanlı versiyon: Mavi, DCT şanzımanlı versiyon: Kırmızı

GL1800 Gold Wing Bagger – Manuel şanzımanlı versiyon: Gümüş, DCT şanzımanlı versiyon: Kırmızı

Stil ve Ekipman

• Büyük ölçüde geliştirilmiş konfor, ısı yönetimi ve hava yönetimi
• Açısı ve yüksekliği ayarlanabilir elektrikli ön cam
• Elektrik Kontrollü Gaz Kolu (TBW) vasıtasıyla sorunsuz çalışan Cruise control sistemi
• Geniş bagaj hacmi ve 2 adet kask alabilen arka çanta
• Navigasyon ve ses bilgisi sağlayan 7 inç TFT ekran
• iPhone kullanıcılarının cihazlarını kullanabilmesini sağlayan Apple CarPlay
• Tam LED aydınlatma ve otomatik iptal göstergeleri
• Kontak ve bagaj için kolaylık sağlayan akıllı anahtar kontrolü (smart key control)

Motor

Yeni şasinin yol tutuş tutkusunu gerçekleştirmek için 1,833 cc’lik motor da yeniden tasarlanmış. Yine yatay olarak birbirine zıt konumlandırılmış yassı biçimli altı silindirli ama bu defa silindir başına iki yerine dört supaplı, boyutları itibariyle çok daha kompakt ve 6,2 kg daha hafif .

93 kW’lık maksimum güç 5500 dev/dak’da, 170 Nm’lik maksimum tork ise 4500 dev/dak’da üretiliyor. 73 mm’lik silindir çapı (74 mm’den itibaren) 73 mm’lik strok için optimize edilmiş ve silindir merkezleri arası mesafe 9 mm kısaltılmış; sol ve sağ silindirler 4 mm kaydırılmış ve silindir gömlekleri artık alüminyum. Sıkıştırma oranı ise 10,5:1.

DCT şanzıman yer alıyor

Honda’nın benzersiz Çift Kavramalı Şanzımanı, yeni Gold Wing motoruyla ve özünde DCT ile ilgili gelişmeler ile doğal bir uyum içinde. Bu, sistemin tümüyle yeni üçüncü nesil ürünü ve özellikle uzun mesafe seyir için tasarlanmış 7 vitesli ilk şanzıman; ayrıca vites değişimleri tamamen sarsıntısız ve son derece hızlı. Ayrıca bir önceki tasarımda kullanılmış olan 5 ileri manuel şanzımandan daha hafif.

DCT, vites değişimlerini tutarlı ve sorunsuz olarak sağlıyor ve çabucak alışkanlık yaratıyor. İki debriyaj kullanıyor: biri marş ve 1., 3., 5. Ve 7. vitesler için; diğeri ise 2., 4. ve 6. vitesler için; ayrıca kompakt tasarım için her debriyaj ana mili diğerinin içine yerleştirilmiş.

Üç çalışma modu bulunuyor

Üç çalışma modu mevcut. MT modu, sürücüye gidon tetikleyici kontrol düğmeleri ile vites değiştirme olanağı sağlayan tam manuel kumanda imkânı veriyor. Otomatik D modu şehiriçi ve otoyol sürüşü için ideal ve optimum yakıt tasarrufu sağlıyor. Otomatik S modu daha sportif ve elektronik kontrol ünitesi vites değişiminden önce motor devrini yükseltiyor ve böylelikle daha yüksek performans sunuyor. Ayrıca ekstra motor freni için, yavaşlamada daha erken vites küçültüyor.

D veya S modunda, DCT’ye gerektiğinde manuel olarak müdahale edilebiliyor – sürücü, sol gidon üzerindeki vites küçültme ve büyütme tetikleyicilerini kullanarak gerekli vitesi kolaylıkla seçebiliyor. DCT, uygun bir zamanda gaz kelebeği açısına, araç hızına ve vites konumuna bağlı olarak otomatik moda sorunsuz bir şekilde geri dönüyor.

HONDA GL1800 GOLD WING Teknik Özellikleri

MOTOR
Tip Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 24 subaplı, SOHC, 6 silindirli
Motor Silindir Hacmi (cm³) 1.833cc
Silindir Başına Supap Sayısı 4
Çap ve Strok (mm) 73mm x 73mm
Sıkıştırma Oranı 10.5:1
Maks. Güç Çıkışı 93kW/5500 dev/dak
Maks. Tork 170Nm/4500 dev/dak
Yağ Kapasitesi 4.4L (Manuel) / 5.6L (DCT)
YAKIT SİSTEMİ
Karbürasyon PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyonu
Throttle bore 50mm
Air cleaner Viskoz, kartuş tip kağıt filtre
Yakıt Deposu Kapasitesi 21.1L
ELEKTRİK SİSTEMİ
Marş Motoru Entegre starter jeneratör sistemi
Akü Kapasitesi 12V / 20AH
ACG Çıkışı 12V / 120A
GÜÇ AKTARMA ORGANLARI
Debriyaj Tipi Manuel: Hidrolik, ıslak, helezon yaylı, yardımcı kayar (*) mil / kavrama

DCT: Hidrolik, ıslak, yağ basınçlı çok plakalı

Şanzıman Tipi Manuel: 6 vitesli, elektrikli geri vites

DCT: 7 ileri ve geri vitesli

Primer Redüksiyon 1.795 (79/44)
Dişli Oranları Manuel: 1st: 2.200 2nd: 1.417 3rd: 1.036 4th: 0.821 5th: 0.667 6th: 0.522

DCT: 1st: 2.167 2nd: 1.696 3rd: 1.304 4th: 1.038 5th: 0.821 6th: 0.667 7th: 0.522 Rev: 1.190

Son Tahrik Kapalı Şaft
ŞASİ
Tip Alüminyum döküm şasi
GÖVDE
Boyutlar (U x G x Y) GL1800 Gold Wing Bagger: 2475 x 925 x 1340 mm

GL1800 Gold Wing: 2575 x DCT: 905, Manuel:925 x 1430 mm

Dingil Mesafesi 1695 mm
Kaster Açısı 27°
İz Açıklığı 109 mm
Sele Yüksekliği 745mm
Yerden Yükseklik 130mm
Boş Ağırlık GL1800 Gold Wing Bagger: 365kg

GL1800 Gold Wing: Manuel: 379kg / DCT: 383kg

Dönüş Yarıçapı 3.4m
SÜSPANSİYON
Ön Tip Çok noktadan bağlantılı
Arka Tip Pro Link
LASTİKLER
Ön Lastik 130/70 R 18
Arka Lastikler 200/55 R 16
Jant Çapı Ön 18 x MT3.5
Jant çapı Arka 16 x MT6.0
FRENLER
Tip Elektronik kontrollü kombine ABS
Ön tip 320mm x 4.5mm ikili hidrolik disk ile 6 pistonlu kaliper, yüzer rotorlar ve sinterlenmiş metal dolgular
Arka tip 316mm x 11mm havalandırmalı disk ile 3 pistonlu kaliper ve sinterlenmiş metal dolgular
HONDA GL1800 GOLD WING
2018 GL1800 Goldwing
HONDA GL1800 GOLD WING
2018 GL1800 Gold Wing Tour